I. Zadaniem dziecka jest wyszukiwanie razem z rodzicem w gazetach, czasopismach, książeczkach ilustracji przedstawiających oznaki wiosny. Dziecko ogląda obrazki , opowiada co na nich widzi.
II. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Wąchanie kwiatków – dziecko nabiera powietrze nosem, a wypuszcza ustami, naśladując wąchanie kwiatków.
Podlewamy kwiatki – pompujemy wodę do konewki – dziecko unosi język do góry w stronę nosa, opuszcza go w stronę brody, a następnie obie wargi wysuwają się do przodu.
Bocian – dziecko wysuwa wargi mocno do przodu, naśladując dziób bociana, następnie otwiera szeroko wargi i je zamyka
Żaba – żaba schowała się przed bocianem pod liściem i uśmiecha się szeroko – dziecko szeroko rozciąga wargi, potem uśmiecha się i ściąga wargi.
Kukułka – dziecko ściąga wargi do przodu i naśladuje kukułkę – mówi ku-ku,
ku – ku
Wiosenne porządki – przy szeroko otwartej jamie ustnej język wymiata wszelkie zakamarki, wędruje za górne i dolne zęby
III. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Kotki i kotki”
Mleka nie piją i nie biegają.
I jak to kotki – futerka mają.
Lecz dziwna sprawa – na drzewie wiosną:
Szare, puchate
I tylko wiosną!
Patrzcie – na stole wazon z baziami!
A gdzie są kotki?
Zgadnijcie sami!
Rodzic recytuje wiersz i jeśli ma możliwość wskazuje na wazon z baziami.
Używamy plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z naszej witryny. Przeglądając tę witrynę, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookie.