I. Zabawa matematyczna – Liczenie schodów. Do wykonania ćwiczenia potrzebne będą: klocki Dziecko układa klocki schodkowo, wskazuje palcem kolejne schodki i próbuje liczyć lub powtarza za rodzicem: pierwszy stopień, drugi stopień…..Możemy zabawę przenieść na prawdziwe schody, jeżeli takie posiada w domu. II. Rozmowa z dzieckiem: Do czego są potrzebne klucze? Do tego ćwiczenia potrzebujemy różne […]
Czytaj więcejI. Zabawa – Gdzie jest……? Dziecko przygląda się uważnie ilustracji, rodzic prosi dziecko, aby opisało gdzie jest jakieś zwierzątko/roślina, itp. (np. Gdzie jest słońce? Gdzie jest drzewo?). Chodzi o to, aby dziecko używało słów określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, nad, pod, itp.) II. Praca plastyczna – Kwiatowy kolaż. Do wykonania tego ćwiczenia potrzebne będą: […]
Czytaj więcejI. Sprzęty w ogrodzie Dziecko ogląda obrazki i nazywa przedstawione na nich sprzęty ogrodnicze. II. Prace w ogrodzie. Rodzic pokazuje różne czynności jakie wykonuje się w ogrodzie (kopanie grządek, podlewanie, grabienie, sianie, przycinanie gałązek, wąchanie kwiatków, itp. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, co to za czynność i próbuje naśladować rodzica. III. Mały ogrodnik Zabawa w ogrodnika […]
Czytaj więcejI. Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej „Marsz dla wiosny” Rodzic czyta wiersz i prosi, aby dziecko powtarzało fragment: „Gę, gę, gę, ga, ga, ga Idzie gąska po podwórku. Za nią gąski –jak po sznurku. Idą zgodnie i gęgają, za swą mamą powtarzają.–Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna? Mama gąska […]
Czytaj więcejI. Zabawa z kocykiem Naleśnik – rodzic zawija dziecko w kocyk, delikatnie turla je po podłodze Kółka zygzaki – rodzic prosi dziecko, aby się położyło na kocyku. Chwyta za koc i ciągnie delikatnie po podłodze, wykonując zygzaki, koła, slalom Hamak – dziecko kładzie się na kocu a rodzice chwytają za rogi i delikatnie bujają maluszka […]
Czytaj więcejI. Słuchanie odgłosów zwierząt z wiejskiego podwórka. Podczas słuchania odgłosów dziecko próbuje podawać nazwy zwierząt, wydających dany głos. II. Praca plastyczna – Moje zwierzątko. Zadaniem dziecka jest narysowanie (z pomocą rodzica) ulubionego zwierzątka. III. Wykonanie grzechotek z plastikowych butelek. Do wykonania ćwiczenia potrzebne będą: małe plastikowe butelki po napojach, nasiona: grochu, fasoli, bobu. Dzieci wsypują […]
Czytaj więcejI. Zabawa na powitanie – Witajcie. Rodzic i dziecko stoją/siedzą skierowani buziami do siebie. Rodzic mówi, dziecko próbuje powtarzać i naśladować Dzień dobry, witam Was (machamy rękami) Zaczynamy, bo już czas (wysuwają do przodu raz jedną nogę, raz drugą nogę) Jestem ja, jesteś Ty (witają się przez podanie ręki) Razem to jesteśmy my (podają sobie […]
Czytaj więcejI. Zadaniem dziecka jest wyszukiwanie razem z rodzicem w gazetach, czasopismach, książeczkach ilustracji przedstawiających oznaki wiosny. Dziecko ogląda obrazki , opowiada co na nich widzi. II. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę. Wąchanie kwiatków – dziecko nabiera powietrze nosem, a wypuszcza ustami, naśladując wąchanie kwiatków. Podlewamy kwiatki – pompujemy wodę do konewki […]
Czytaj więcejI. Zagadki dotyczące pogody. 1. Widzisz je za dnia na pogodnym niebie, za to w dzień pochmurny chmurka chowa je za siebie. (słońce) 2. Gdy jest ciemna to już wiesz, że lada moment spadnie z niej deszcz. (chmura) 3. Mówimy, że coś jest białe jak… (śnieg) 4. Spada z chmury na ziemię – kapu – […]
Czytaj więcejI. Jak wygląda jajko. Rodzic opowiada dziecku jak wygląda jajko, z czego się składa. Pokazuje dziecku żółtko i białko. Mówi o tym, jakie zwierzę znosi jajka. II. Moja pisanka Dziecko razem z rodzicem maluje ugotowane jajka. Tworzy swoją pisankę. Dla chętnych pisanka na papierze. III. Mój koszyczek Rodzic razem z dzieckiem przygotowuje koszyczek wielkanocny, w […]
Czytaj więcej