Aktualności

Przyroda wiosną

I. Zadaniem dziecka jest wyszukiwanie razem z rodzicem w gazetach, czasopismach, książeczkach ilustracji przedstawiających oznaki wiosny. Dziecko ogląda obrazki , opowiada co na nich widzi.

II. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Wąchanie kwiatków – dziecko nabiera powietrze nosem, a wypuszcza ustami, naśladując wąchanie kwiatków.

Podlewamy kwiatki – pompujemy wodę do konewki – dziecko unosi język do góry w stronę nosa, opuszcza go w stronę brody, a następnie obie wargi wysuwają się do przodu.

Bocian – dziecko wysuwa wargi mocno do przodu, naśladując dziób bociana, następnie otwiera szeroko wargi i je zamyka

Żaba – żaba schowała się przed bocianem pod liściem i uśmiecha się szeroko – dziecko szeroko rozciąga wargi, potem uśmiecha się i ściąga wargi.

Kukułka – dziecko ściąga wargi do przodu i naśladuje kukułkę – mówi ku-ku,

ku – ku

Wiosenne porządki – przy szeroko otwartej jamie ustnej język wymiata wszelkie zakamarki, wędruje za górne i dolne zęby

III. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Kotki i kotki”

Mleka nie piją i nie biegają.

I jak to kotki – futerka mają.

Lecz dziwna sprawa – na drzewie wiosną:

Szare, puchate

I tylko wiosną!

Patrzcie – na stole wazon z baziami!

A gdzie są kotki?

Zgadnijcie sami!

Rodzic recytuje wiersz i jeśli ma możliwość wskazuje na wazon z baziami.