Dziecko próbuje nazwać zwierzęta znajdujące się na obrazkach, samodzielnie lub z pomocą rodzica. Następnie koloruje ilustracje zwierząt.
II. Ćwiczenia pamięci
Rozkładamy przed dzieckiem kilka ilustracji zwierząt, prosimy dziecko , aby zamknęło oczy, w tym czasie chowamy jedną ilustrację. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie jakiego zwierzątka brakuje.
III. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające język, wargi i żuchwę.
Rodzic staje z dzieckiem przed lusterkiem, demonstruje ćwiczenia, powtarzając je kilkakrotnie, następnie prosi dziecko aby zrobiło to samo.
Jedziemy do lasu – język płasko ułożony dziecko przykleja do podniebienia, naśladując kląskanie konika. Jednocześnie zmienia ułożenie warg: raz wargi są rozciągnięte, a raz ułożone w dzióbek.
Dzięcioł – dziecko, przy szeroko otwartej jamie ustnej, czubkiem języka uderza o podniebienie, naśladując stukanie dzięcioła o drzewo.
Droga i dróżka – dziecko szeroko rozkłada język – to szeroka droga, która robi się coraz węższa – wąski język unosi do góry.
Muchomor – dziecko dotyka czubkiem języka do podniebienia – rysuje na nim czubkiem języka białe kropki, jakie ma muchomor.
Wiewiórka – dziecko czubkiem języka wędruje, przy szeroko otwartych ustach, raz za górne zęby, a raz za dolne.
Myszka – dziecko wypycha czubkiem języka raz prawy, a raz lewy policzek, naśladując myszkę, która chowa się w norce
Zapachy lasu dziecko nabiera powietrze nosem, a wypuszcza ustami, wąchając, jak pięknie pachnie w lesie.
Używamy plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z naszej witryny. Przeglądając tę witrynę, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookie.