Aktualności

Gdzie mieszkają zwierzęta?

I Ćwiczenia słownikowe – zwierzęta leśne

Dziecko próbuje nazwać zwierzęta znajdujące się na obrazkach, samodzielnie lub z pomocą rodzica. Następnie koloruje ilustracje zwierząt.

II. Ćwiczenia pamięci

Rozkładamy przed dzieckiem kilka ilustracji zwierząt, prosimy dziecko , aby zamknęło oczy, w tym czasie chowamy jedną ilustrację. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie jakiego zwierzątka brakuje.

III. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające język, wargi i żuchwę.

Rodzic staje z dzieckiem przed lusterkiem, demonstruje ćwiczenia, powtarzając je kilkakrotnie, następnie prosi dziecko aby zrobiło to samo.

Jedziemy do lasu – język płasko ułożony dziecko przykleja do podniebienia, naśladując kląskanie konika. Jednocześnie zmienia ułożenie warg: raz wargi są rozciągnięte, a raz ułożone w dzióbek.

Dzięcioł – dziecko, przy szeroko otwartej jamie ustnej, czubkiem języka uderza o podniebienie, naśladując stukanie dzięcioła o drzewo.

Droga i dróżka – dziecko szeroko rozkłada język – to szeroka droga, która robi się coraz węższa – wąski język unosi  do góry.

Muchomor – dziecko dotyka czubkiem języka do podniebienia – rysuje na nim czubkiem języka białe kropki, jakie ma muchomor.

Wiewiórka – dziecko czubkiem języka wędruje, przy szeroko otwartych ustach, raz za górne zęby, a raz za dolne.

Myszka – dziecko wypycha czubkiem języka raz prawy, a raz lewy policzek, naśladując myszkę, która chowa się w norce

Zapachy lasu dziecko nabiera powietrze nosem, a wypuszcza ustami, wąchając, jak pięknie pachnie w lesie.